Circuit în Israel

• 2 comments

Mi-a luat ceva vreme până m-am dezmeticit și am reușit să ajung să scriu acest articol, dar cu siguranță merită să-l citiți până la capăt. Articolul e structurat în câteva etape ca să vă fie tuturor de ajutor: motivul pentru care am mers în Israel, detalii despre traseu și agentie, ce mi-a plăcut, ce nu mi-a plăcut și câteva ponturi despre cum să aveți o vacanță plăcută ( în caz că vreți să călătoriți aici).

1. Motivul

Mereu mi-am dorit să am vacanțe cu mama și acum reușesc să fac asta, chiar dacă e destul de greu ca ea să țină pasul cu mine. Am vrut să mergem într-un loc unde ea să se simtă bine, să vadă locurile pe care doar le visa. În plus, mama este destul de religioasă și locul asta era perfect ca destinație de vacanță. Dacă mă gândesc la mine, cred ca m-am uitat la prea multe filme și mi-am făcut așteptări prea mari, dar o sa vă povestesc mai multe pe parcurs. Pot spune doar atât: dacă vrei să-ți testezi nivelul de credință, nu mergi în Israel.

Ț

1. Detalii despre agenție și traseu

Când am hotărât să mergem în Israel ne-am gândit că cea mai bună variantă e să avem un circuit, alături de un ghid și alături de un grup.

Și întâmplarea a făcut să răsfoim una dintre revistele LIDL Tour și să găsim ceea ce ne doream: Circuit în Țara Sfântă, 6 zile, în jur de 500 de euro de persoană, zbor dus-întors, bagaj de cală de 32 kg, hotel de 4* cu demipensiune, autocar pentru transport și ghid pe tot parcursul sejurului. Oferta a fost bună, achiziționată cu vreo 4 luni înainte. Trebuie să menționez, că pe lângă vacanțele din circuit, mai sunt unele: - excursie opțională Râul Iordan și Marea Moartă: 40 Euro/ persoană.

- excursie optionala Tiberias – Marea Galileei – Capernaum – Nazaret: 50 Euro/ persoana, plus bacșișul ghidului de 5 euro, pe care îl plătiți separat de oferta de mai sus. Noi am plătit înca vreo 300 euro în prima zi pentru excursiile opționale.

Trebuie să știți că LIDL Tour lucrează cu agenția de turism Karpaten, iar ei sunt doar cei care promovează acest sejururi, nu și cei cu care discutați.

Să nu credeți că nu am făcut căutat și alte oferte, chiar am citit review-uri și am ajuns la concluzia, că prețul versus oferta este ok. În plus, nu am citit multe păreri negative, ci mai degrabă păreri subiective, cum este și a mea.

Relația și comunicarea cu agenția a fost foarte bună înainte de plecare și mereu au fost dispuși să ne ajute cu informații. Problema a apărut când am plecat spre Israel, noi trebuia să avem un ghid din București care să ne însoțească, dar nu a fost așa. Fiecare s-a descurcat cum a putut, dat fiind faptul că în Israel este destul de complicat să treci de interviul de securitate, mulți dintre cei care făceau parte din grupul nostru au avut nevoie de translator.  În orice caz, ghida ne-a așteptat după control și am mers spre hotel. Asta era în jur de ora 12 noaptea.

Colac peste pupăză, majoritatea cazărilor ok ca preț se află în Palestina și la fel a fost și a noastră. Asta am aflat în drum spre hotel de la ghidă, nicidecum în revistă când am optat pentru vacanță. Palestina este stat în stat. După a doua Intifadă (revoltă sângeroasă a palestinienilor), de la începutul anilor 2000, Israelul a construit o Barieră de Apărare, un Zid imens de 6 metri înălțime. Palestinienii îl consideră un “Zid Apartheid”. Zidul se întinde pe sute și sute de kilometri.

Nu vreau să vă spun ce feeling ai când ajungi la graniță și vezi imensitatea de zid. Pot spune cu mâna pe inimă că Zidul desparte 2 lumi, una Occidentală, orientată către democrație și alta mai puțin prietenoasă. Lupta principală este pentru Ierusalim, oraș sfânt și pentru evrei, și pentru musulmani, și pentru creștini.

Pe de altă parte, indiferent cu cine faci un circuit de acest fel, cu siguranță cazarea va fi în Palestina deoarece este mult mai ieftin totul. Nu e de speriat, dar nici nu e locul unde să te plimbi singur noaptea.

Cazarea nu a fost rea, dar nici nu putem discuta despre cum se oferă la ei 4* unui hotel. Cert e că acolo veneau încontinuu turiști și niciodată nu era liniște. În plus, fiind cald mereu, geamurile și ușile nu se închideau perfect și aveam senzația noaptea că dormeam în stradă, lângă mașini. Căci în Palestina nimeni nu doarme niciodată.

Țț

2.1. Traseu

Am avut un traseu bine stabilit de agenție, iar ghida era cea care ne coordona pe toți ca sa nu ne pierdem. 40 de oi se pot pierde foarte repede de grup, mai ales că vorbim de mii de oameni care vin la un obiectiv într-o zi. Am mers la locul nașterii lui Iisus Hristos în Bethlehem și acolo a fost testul rezistenței. Am stat jumătate de zi în picioare până să reușim să ajungem la grotă. A fost infernal să stăm în picioare la cozi pe o căldură de 35 de grade. Asta s-a întâmplat în fiecare zi: cozi imense și ore multe de stat în picioare.

În altă zi am mers în deșert unde era un canion splendid, iar noi a trebuit să mergem destul de mult până am descoperit o frumoasă biserică ortodoxă. Cumva a fost printre singurele locuri unde m-am simțit mai aproape de ceva divin.

De asemenea, tare mult mi-a plăcut să parcurg drumul Golgotei, să văd unde e Mormântul Sfânt, Marea Moartă, Râul Iordan și să descopăr atât de multe lucruri interesante.

Dacă ar fi să scriu despre fiecare loc, ar trebui să mă uit pe poze, căci e foarte greu să-ți amintești când ești mereu pe fugă.  Cred ca de aici o să scriu și ce mi-a plăcut și ce nu mi-a plăcut.

țț

1. Mi-a plăcut...

Diversitatea locurilor și oamenii. Da! Negustorii știau toți limba română, mai degrabă românește cu accent de Moldova. În plus, nu erau insistenți și nu m-am simțit în pericol lângă ei că nu cumpăram. Mi-a plăcut că am ajuns la Muzeul Holocaustului. Eu am studiat acest fenomen și chiar am tratat un subiect în lucrarea mea de licență - Vasul Struma și povestea singururului supravețuitor David Stoliar. Poate cândva o să vă povestesc mai multe, până una alta, vă las un link aici. Mi-a plăcut că am întâlnit oameni faini, cu care sper să mă mai pot întâlni cândva.

ȚȚ

Mi-a plăcut Tel Aviv-ul! Este de vis, splendid ca peisaj și vibe. Din păcate am putut sta doar 3 ore la final de circuit și nu pot să povestesc mai multe detalii, decât că este extrem de prietenos și mâncarea este bună, dar scumpă.

1. Ce nu mi-a plăcut...

Aș fi vrut ca această rubrică să nu fie, dar nu pot spune că m-a încântat ideea de a fi mereu pe fugă.  Nu ai cum să te conectezi cu nimic, ci mai degrabă bifezi că ai fost și acolo, și acolo, și dincolo. Cred cu tărie că ne lipsește empatia și bunătatea. Oamenii se îmbulzeau, se certau, își luau fața, cleveteau și nu aveau nicio înfrânare la locurile Sfinte. M-a dezamăgit treaba asta!

Nu mi-a plăcut ghida. Avea apucături dictatoriale, în plus, la finalul circuitului ne-a cerut bani în plus pentru parcari, de care noi nu știam la bun început.

Nu mi-a plăcut că în mare parte totul e MARKETING. Orice era de vânzare, parese Sfânt și cu proprietăți miraculoase.

Nu mi-a plăcut mâncarea și faptul că locurile în care ne ducea ghida erau destul de murdare.

Nu prea aveai puterea de a decide, ci trebuia sa te supui mereu grupului și lista poate continua.

ȚȚ

1. Ponturi pentru o vacanță mai reușită decât a mea.

• Dacă ești mai religios și dorești mai multe informații, optează pentru un circuit cu un preot. Ghida noastră a fost cam plictisită și nu prea povestea multe detalii despre locurile pe care le vizitam.
  • Grijă mare la mâncare, mulți au avut probleme. Dacă simțiți că ceva nu e în regula, refuzați.
  • Haine comode, încălțări comode.
  • Mai bine să aveți dolari la voi.
  • Nu încercați să forțați nota la interviul de securitate.

Articolul este deja lung și tot simt că nu am menționat multe detalii, dar sinceră să fiu, toată vacanța a fost plină și nu cred ca aș putea rezuma tot în câteva propoziții.

Dacă m-ar întreba cineva acum: Ai merge încă o dată? Răspunsul este clar, nu!

Una peste alta, mama a fost fericită și pentru mine asta a fost tot ce a contat. Dacă aveți ocazia să mergeți cu părinții, nu ezitați să o faceți. Merită orice sacrificiu!

ȚȚ

Dacă ai întrebări/ curiozități, nu ezita să-mi scrii!