Lefkada - insula care îți oferă o vacanță de vară perfectă!

• 4 comments

Daca mă uit înapoi la toate calatoriile mele, cea de anul aceasta din Lefkada a fost una dintre cele mai reușite vacanțe pe care le-am avut. De aceasta dată am fost mult mai atentă cand a fost vorba de a face un plan de călătorie, gestionarea banilor, a timpului și cred că cel mai important, faptul că am reușit să mă bucur cu adevărat de vacanță, efectiv să fiu prezentă în tot.

Și pentru că vacanța a fost luuungă și articolul o sa fie luuuung și detaliat. Asta ca să vă ajute foarte mult pe voi, prietenii mei călători.

țț

O să încep cu primul lucru pe care l-am facut.

1. Cazarea!

De acest aspect ne-am ocupat din luna Ianuarie, iar asta ar trebui să fie literă de lege pentru cei care știu că vara vor să plece în concediu. În orice caz, daca vrei să mergi de acum încolo sau la început de toamnă ( cand temperaturile sunt mai blânde), cu siguranță o să găsești cazare.

Noi preferăm să mergem mereu la începutul lunii iunie, deoarece e mult mai liber și temperaturile sunt suportabile. Ne place tare mult Vasiliki, deoarece poți să ajungi ușor la orice plajă. Restaurante diverse, locuri de unde să-ți cumperi suveniruri, găsești de toate.

ȚȚ

Cazarea este similară în Grecia, fie că stai la două stele sau la patru. Anul trecut am stat la Hotel Odeon, care a avut servicii excelente și care nu a fost foarte scump. În fiecare zi am avut schimbate prosoapele, curățenie în camera și un mic dejun lângă malul mării, plus o parcare foarte mare. Perfect! Anul acesta nu am găsit camere libere la acest hotel și am mers la  Hotel Ponti Beach. În plus față de Odeon, am avut o priveliște de vis pe terasă, dar de care nu prea ne-am bucurat. Așa că, sfatul meu este să vă cautați oferte last minute, cazarea să nu coste mai mult de 400 sau 500 de euro pentru 7 nopți și să aveți mic dejun. Asta pentru că, ziua o să o petreceți pe plaje și doar seara o să aveți nevoie de un loc decent de dormit. Nu cheltuiți banii pe cazări scumpe deoarece nu se merită. Noi folosim @booking pentru rezervare, dar puteți căuta și pe Google cazări și discutați direct cu proprietarii, @airbnb, variante sunt multe.

Micul dejun în Grecia este unul clasic: ouă, fructe, legume, mezeluri, măsline, iaurt grecesc și cam tot ce tot ce vă dorește sufletul ( din păcate fără avocado ) .

Traseu – România-Lefkada

Clar mergeți cu mașina în Lefkada daca aveți posibilitatea. Indiferent de unde plecați, folosiți Waze pentru drum, nu o sa aveți probleme. Drumul de un pic peste 1000 de kilometri, Ruse – Lefkada este foarte ușor de parcurs, chiar mai ușor decat drumul către Suceava.

Traseu Lefkada

Folosiți Google Maps pentru a ajunge la plaje și grijă la serpentine!

Luni

Noi am plecat luni la ora 04:00 dimineața din București ca să evităm aglomerația la vamă și bine am făcut, iar la ora 18:00 eram la hotel. Este important să nu pierdeți vremea pe drum și să alimentați când plecați din țară și la ieșire din Bulgaria. Pe autostrăzi o să găsiți câteva benzinării, chiar și un McDonalds, dar sfatul meu să faceți doar câteva opriri. Pentru noi ziua de luni a fost compromisă, după drum am mâncat, duș și nani.

Marți

Ne-am trezit în fiecare zi la ora 08:00 să luam micul dejun și sa nu pierdem vremea în pat, iar după micul dejun am mers la prima plajă – Porto Katsiki. Ei bine, locul asta este mirific din toate punctele de vedere. Plaja este superbă, cu pietre albe mari, pe care le-am întâlnit doar aici. Puteți închiria șezlonguri cu umbrelă, costa 10 euro ambele. De asemenea, dacă vreți să mâncați ceva bun, o să găsiți pe plajă niște băieți prietenoși de la restaurantul Bilvi, singurul din zonă. Noi am optat pentru gyros, salată de fructe, bere sau frappe, vreo 15 euro toate pentru două persoane. Sunt și ceva magazine de unde vă puteți cumpăra diverse lucruri, dar ceva ce v-ar ajuta tare mult, ar fi papuci de purtat în apă.

ȚȚ

Lângă această plajă există Egremni Beach, la care poți să ajungi doar cu barca. Noi am reușit să o vedem de sus, dar aveți mare grijă.

Miercuri

La Milos Beach a fost aventura vieții noastre, sincer nu am citit niciun detaliu despre traseu și nu aș vrea să vă surprindă nimic pe voi. Ca să ajungi la Milos trebuie să urci și să cobori un munte la propriu. Nouă ne-a ieșit și sufletul și ochii, mai ales că am mers ca niște floricele, fără apă sau umbrelă, deoarece ne așteptam să găsim totul pe plajă. Priveliștea este cu adevărat uimitoare și chiar dacă drumul este anevoios, merită să vezi acest loc. Din considerente evidente nu am stat foarte mult și am mers către altă plajă.

șș

În a doua jumătate a zilei am mers la Pefkoulia Beach. O plajă cu nisip fin și care era muuult mai populată decât vecina ei Milos. Șezlongurile costă 6 euro ambele, iar o Cola 3 euro. De asemenea, ai și unde să mănânci, plus dușuri și toalete. O plajă numai bună de lenevit!

Joi

Ei bine, joi am mers la o alta plajă pe care eu o ador, locul doi în preferințele mele – Agiofili. Din micul port Vasiliki poți să ajungi cu barca, care costa 6 euro de persoană dus-întors. Prima plecare e la ora 10:00 și drumul durează în jur de 10 minute. În principiu nu poți să ajungi cu mașina la plaja, cel puțin noi anul trecut aveam să ne rupem mașina în două pe drumul către ea, iar barca este cea mai bună opțiune. Plaja e superbă, apa e mirifică, e formată din pietre mici, netede și o să vă împrieteniți cu peștii. Noi am preferat să stăm direct pe plajă, lângă stânci, deși de anul aceasta am văzut și ceva șezlonguri.

țț

După ce ne-am întors cu barca în Vasiliki și am mâncat, în a doua jumătate a zilei am mers către o nouă plajă – Ammousa. Pe drum o să observați un peisaj extrem de frumos, munte și mare în același loc, iar de la distanță o să vedeți și plaja. Mare ne-a fost mirarea cât de bine era amenajat locul, o plaja micuță cu pietre albe care avea și șezlonguri – 5 euro ambele. Găsiți și două terase superbe, iar frappe-ul a fost cel mai bun și a costat doar 2 euro. Locul de parcare este acoperit și poți să ai o zi liniștită și fără prea multă gălăgie. La Ammousa ne-a plăcut că am găsit pietre frumos colorate pe fundul mării, pe care soțul meu le-a adus la mal. Noi le-am aruncat în apă pe multe dintre ele și sper să le gasiți și voi dacă mergeți. O să găsiți povestea lor pe pagina mea de Instagram @oanamihaila.

țț

Seara am mers să mâncăm în orașul Lefkada care este extrem de frumos. Ne-am lăsat purtați de val pe străzile înguste și am mâncat la cel mai vechi restaurant din Lefkada.

Vineri

Noi ne-am reîntors pe plaja Agiofilii în prima parte a zilei, deoarece ne-a plăcut tare mult, dar în a doua parte a zilei ne-am dus pe o nouă plajă - Afteli Beach. Plaja e micuță, bine îngrijită, apă limpede și multă liniște, iar șezlongurile costă 5 euro ambele. Avantajele e că auzi de la micul bar muzică chill și apa este extrem de liniștită.

Seara am mers în Nidri să mâncăm și să ne plimbăm. Nidri este un oraș la port și poate fi și un loc bun de cazare. Eu zic ca seamănă cu o faleză din Mamaia, cu multe restaurante, dar și multe vase frumoase acostate la mal. Am mâncat cei mai buni creveți la restaurantul Maistrali Greck Taverna, un restaurant care nu spunea prea multe la început, dar care m-a surprins plăcut. O porție de fructe de mare costă în jur de 12 euro.

Sâmbătă

Ziua de sâmbătă ne-am gândit să fie plină, să vizităm cât mai multe plaje sălbatice și așa am făcut. Am mers la plaja Kavalikefta și Megali Petra Beach, două plaje care sunt în același loc. Plajele sunt cu adevărat sălbatice și chiar o să găsiți nudiști la Megali Beach.

Plaja Kavalikefta are niște stânci imense și câteva șezlonguri care costă 8 euro, tot de aici vă puteti cumpăra apă sau cafea. Lângă Kavalikefta este Megali Petra, o plajă mai mare, unde apa este foarte frumoasă, puțin agitată ca un ocean, dar perfectă pentru înot. Noi am stat doar jumătate de zi și am plecat către o altă plajă – Avali Beach.

țț

Nu o să vă zic câte serpentine sunt până la Avali, dar ca în viață, ca să vezi ceva cu adevărat spectaculos, trebuie să treci prin foc și pară. La Avali pot spune că am găsit un super loc, hipstăreală maximă, un local fain decorat, unde am mâncat cea mai bună doradă, proaspătă și gustoasă. Încercați și voi!

țț

Tot aici o să găsiți și alte plaje sălbatice, sunt vreo 4 la număr, unele chiar fără nume pe hartă.

ȚȚ

După ce am vizitat atâtea plaje, am zis să încheiem victorios la restaurantul Rachi, pe care vă recomand să-l vizitați pentru cel mai frumos apus. La restaurant e mereu aglomerat, dar puteti să mergeti la frumosul bar de lângă, de la care vă puteți lua băutură și mâncare. Trebuie să ajungeți la restaurant în jur de ora 19:30, iar până la ora 21:00 o să vă bucurați de un frumos spectacol al soarelui.  E perfect!

șșl

Duminică

Am mers pe Kathisma Beach. Plaja este frumoasă și cred că e cea mai populată plajă din Lefkada. Noi am stat pe plaja restaurantului Monato, care are niște șezlonguri maro extrem de comode, cele mai comode. În plus, puteți să vă lăsați bunurile în cutii speciale, pe care le închideți cu brățări. Într-adevăr e puțin mai scump, 10 euro un șezlong de persoană, dar merită. De asemenea, de la restaurant puteți să fiți serviți direct pe plajă cu: mâncare, apă, frappe-uri. Aș zice că seamănă cu o plajă de la Mamaia.

Luni

Până sâmbătă noi am crezut că plecarea e duminică și bine că nu am plecat, căci abia luni a fost ultima zi de vacanță. Luni nu am făcut plajă, ci doar ne-am plimbat și am făcut super poze pe plaja Ioannina Beach, unde o să găsiți și câteva mori de vânt. Unele recondiționate pe care le puteți vizita, iar altele recondiționate de restaurante. Plaja este foarte mare, cu nisip fin și cu apă albastră.

ț

Ca să concluzionez!

Mergeți pe frumoasele plaje pe care le-am menționat mai sus!

Aveți mare grijă la serpentine!

Mâncați mâncare tradițională!

Nu cheltuiți bani pe lucruri inutile!

Dacă aveți zile în plus, puteți opta și pentru un traseu de o zi cu barca!

Bucurați-vă de tot ce vă oferă natura, faceți poze în gând și zâmbiți!

*fotografiile nu au filtru!