Puglia - o vacanță de poveste

Știu că deja sunt persoane care se pregatesc să exploreze frumoasa regiune din Italia – Puglia și m-am gândit ca ar fi tare dragut să vă ajut cu un feedback la cald, despre cum a decurs plimbarea mea de 4 zile. Cine știe, poate pe unii chiar o să vă ajute.

În primul rând, nu știam cât de frumoasă poate să fie Italia și în special orașele din tocul cizmei, mai ales că nu seamănă cu nimic din ce am văzut până acum. Biletele de avion către Bari sunt destul de ieftine, noi am dat pe 2 bilete în jur de 800 ron dus-întors, ceea ce este foarte bine. Din fericire nu am mers singuri și am decis să închiriem o mașină pentru a ne plimba de colo până colo. Firma de la care am luat mașina a fost @joyrent, dar sunt extrem de multe firme în zona aeroportului de la care puteți închiria o mașină. Noi am garantat cu 300 de euro pe card ( care au fost blocați pe tot parcursul vacanței) și am dat 100 euro cash. Atenție! Este indicat să aveți un card de credit și nu unul de debit.  Drumul din Bari până-n Alberobello durează în jur de 50 minute și te încântă cu peisaje mirifice, cu flori și lanuri de măslini.

În principiu am plecat chitită de acasă că vreau să văd Alberobello, căsuțele din basm.

;;

Și ca să trăim o experință autentică, ne-am cazat într-una din căsuțele astea frumoase, din zona rezidențială, la Trulli. Și da, cam așa a fost, o experiență cu adevărat plăcută. Casuțele trulli sunt asa frumos decorate, în casuta noastră am avut un șemineu, perfect pentru serile răcoroase și piese de mobilier care se îmbinau perfect cu piatra. Micul dejun a fost unul tipic italienesc și proprietarii au fost mereu amabili și deschiși. Cazarea ne-a costat în jur de 1300 lei cu tot cu mic dejun și cred că a meritat pe deplin.

În prima după-amiază ne-am plimbat prin toată zona Rione Monti unde am explorat frumoasele căsuțe trulli, magazinele cu suveniruri și am încheiat seara la restaurantul 100metricubi. Bineînțeles că am băut esspresso și am mâncat paste, dar mare grijă dacă cumva vă prinde foamea, restaurantele deschid seara de la ora 19:00 sau 20:00. Asta e valabil în toate regiunile. Prețurile pentru mâncare în Alberobello variază de la 9 euro la 20 euro persoană. Vă recomand să mergeți și la Ristorante Trullo D’oro, un restaurant select într-o spectaculoasă căsuță trulli.

A doua zi ne-am îndreptat către Matera, unde am descoperit cel mai frumos loc de pe Pământ și chiar nu exagerez. Chiar îmi pare rău că nu am stat și mai mult, să mă pierd pe străzile înguste și să admir frumusețea și unicitatea acestui loc. Recomand o zi cap-coadă pentru a explora orașul, mai ales că anul acesta Matera este desemnată capitala europeană culturală. Unde mai pui, că o să înțelegeți de ce Mel Gipson a optat pentru a filma The Passion of the Christ în Matera.

Pentru că am vrut să vedem cât mai mult, tot a doua zi, ne-am îndreptat către Polignano a Mare – Perla Adriaticii, un alt loc de poveste pe care să nu-l ratați.  Golfului Cala Porto arată senzațional indiferent de anotimp, stare a vremii sau moment al zilei și pozele pot confirma acest lucru. Puteți să vă plimbați și prin centrul vechi și de-a lungul mării. Nu aș spune că pentru aceste locuri ai nevoie de un itinerariu, cred ca zona asta a Italiei merită vizitată după instinct. So, lăsați-vă duși de val.

Seara ne-am oprit în Bari unde am mâncat cea mai bună mâncare: fructe de mare, paste, legume la restaurantul Tana del polpo. Restaurantul nu promitea mai nimic în primă instanță, dar vă asigur că mâncarea este extraordinară și proprietarii sunt extrem de drăguți.

În ultima zi ne-am propus să vedem alte trei locuri frumoase: Ostuni, Lecce și Leuca. Zis și făcut! În prima parte a dimineții am ajuns în Ostunii ( orașul alb), asta după ce am străbătut niște dealuri splendide.

Orașul Ostuni este extrem de frumos și merită vizitat la pas. Noi am ales să ne plimbăm cam jumătate de zi printre casele albe frumos decorate.  Fără traseu bine stabilit, doar cu dorința de a observa detaliile clădirilor vechi.  Prețurile sunt mai mult decât decente 1 euro o cafea sau 2 euro un magnet.

''

După ce ne-am luat rămas bun de la Ostuni, repede-repede ne-am îndreptat către orașul Lecce, un oraș mai aglomerat, care nu pot să spun că m-a impresionat prea tare, de aceea, după o scurtă plimbare în centrul vechi, ne-am îndreptat în orașul –Santa Maria de Leuca (cel mai sudic punct al regiunii). Locul unde se întâlnesc cele două mări: Ionică și Adriatică este deschis doar vara pentru turiști. Noi ne-am plimbat pe stânci și am vizitat grote, am explorat zona, am admirat priveliștea și ne-am bucurat de liniștea locului.

ȘȘ

În doar 3 zile am descoperit o regiune frumoasă și cu multe locuri de văzut, unde m-am oprit din goana nebună și am admirat frumusețea.

Important!

Dacă încadrezi mașina în parcari semnalizate cu linii albe înseamnă că parcarea e gratis, dar dacă e semnalizată cu linii albastre trebuie neapărat să plătești, parcarea costa în jur de o,60 eurocenți pe oră.

Adaugă comentariu

HTML limitat

• Taguri HTML permise <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.
12 + 7 =
Rezolvați această problemă aritmetică simplă și introduceți rezultatul. De exemplu, pentru 1+3 introduceți 4.