Unde m-am plimbat în 2018!

• 2 comments

Cred că nu miră pe nimeni că îmi place tare mult să călătoresc, chiar aș spune că e o pasiune la care nu aș renunța prea ușor. Când eram mică îmi doream tare mult să călătoresc, dar ai mei nu erau prea plimbăreți și nici nu prea aveau finanțe pentru asemenea dorințe, iar acum vreau să recuperez.

Astăzi m-am gândit să împărtășesc câteva idei despre locurile pe care le-am vizitat în 2018, iar în 2019, promit că revin cu un articol detaliat pentru fiecare vacanță. Nu de alta, dar sunt sigură că mai sunt pasionați de travel și plimbări scurte.

Paris, Franța – Martie

Vacanța aceasta a avut o însemnătate aparte pentru mine. Mama a fost cam toată viața ei profesoara de limba franceză, dar din păcate, vremurile nu au ajutat-o să meargă în capitala frumoasă a Franței. Și cum m-am simțit datoare să-i fac o surpriză mai consistentă, am plănuit o vacanță de 3 zile la Paris. Să ajungi cu avionul la Paris nu este chiar atât de scump, mai ales când iei biletele din timp. Noi am zburat pe aeroportul din Beauvais, care este la 60 km de Paris. Din pacate, exista un mic disconfort, acela de a merge cu un autocar pana la prima gură de metrou în Paris, dar entuziasmul poate acoperi acest mic disconfort. În orice caz, a fost tare fain să-i vad reacția mamei atunci când se uita pe geamul avionului și orice problemă am întâmpinat, nu a contat.

Am optat pentru un apartament închiriat de pe Airbnb, aproape de metrou.

Am vizitat atât de multe locuri în Paris, că nici nu știu cum a ținut mama pasul cu noi. În orice caz, ai nevoie de o cartelă de metrou, puțină orientare în spațiu și vacanța nu are cum să nu fie excelentă. Eu, soțul meu și mama, ne-am îndrăgostit iremediabil de acest frumos oraș și cu siguranță vom reveni.

#thought

Să vizitezi capitala Franței nu este chiar atât de scump și nici nu am văzut foarte mulți cerșetori români.

Veliko – Bulgaria, Aprilie

Mi-am dat seama că nu sunt un mare fan – Bulgaria. Asta pentru că am uitat că anul acesta am fost și la Veliko – Tarnovo în Bulgaria, noroc cu pozele. Veliko este un oraș aflat la câteva ore de București și poate fi o variantă bună pentru a petrece un weekend liniștit. Nu am fost foarte încântată de oraș, pare oarecum nesigur și mereu în construcție. Aglomerație, puține locuri de parcare și restaurante mai mereu pline. Pe de altă parte, arhitectura zonei este extrem de frumoasă, iar cetatea merită vizitată. Am mers și la binecunoscuta lor cascadă, dar zona este de o degradare uriașă și nu am poposit prea mult.

#tought

Aveți grijă să parcați doar în zonele semnalizate. Noi am pățit-o.

Barcelona – Mai

Ooo, Barcelona!

Barcelona a fost o vacanță din care nu prea am înțeles multe. Cazarea ne-a cam dat de furcă, deoarece orașul este unul dintre cele mai vizitate orașe din lume. Am ales tot cazare pe Airbnb și nu pot sa spun că a fost cea mai bună opțiune, dar pentru mi-am dorit atât de mult să ajung la concertul lui Sam Smith, asta nu m-a deranjat prea mult. Dacă nu știi cine e Sam Smith, nu este nicio problemă, dar cu siguranță i-ai fredonat melodiile. Las una aici: https://goo.gl/XDPy3r

Și cum nu puteam să mergem doar la concert, am și vizitat orașul catalan. Am plecat din România cu capul praștie. Toți prietenii și colegii mi-au descris orașul ca fiind locul ideal pentru a sta, locul cel mai frumos din lume, bla, bla, bla. Din punctul meu de vedere nu este chiar cel mai frumos loc pentru a locui. Există mari discrepanțe între cartiere și este extrem de aglomerat, dar extrem. În unele zone parcă eram în Maroc, în altele parcă eram în orașul acela de care-mi povesteau prietenii. În orice caz, Barcelona este o chestiune de gust.

#tought

Am apreciat mâncarea care este ieftină și extrem de bună, dar aș evita plaja Barceloneta. Nu ai liniște din cauza vânzătorilor ambulanți.

Lefkada, Grecia - Iunie

Iubesc Grecia la nebunie! O iubesc pentru peisajele incomparabile și pentru liniște.

Anul acesta am optat pentru Lefkada, iar cine nu știe, poți să ajungi cu mașina destul de ușor pe această insulă. Am plecat din București undeva în jurul orei 4:00 dimineața și am ajuns în Lefkada la ora 18:00. Am folosit Waze și nu a dat greș. Nu am facut multe opriri și nici nu am pierdut vremea prin benzinării. Ne-am luat de acasă cu fructe, sandvișuri, multă răbdare și am reușit să ajungem pe timp de zi. Nu o să mă pierd în detalii, vreau doar să vă arăt peisajele mirifice pe care le-am găsit.

#tought

Cum 2 zile le pierzi în mașină, mai bine îți iei în calcul încă 2 zile pentru vacanță.

Oradea – Iulie

Mi-am dorit tare mult ca în acest an să vizitez Oradea. Auzisem atât de multe lucruri frumoase în Social Media și la TV despre orașul din România care a evoluat atât de mult și n-am stat pe gânduri. Am luat bilete de avion și în 40 minute am ajuns. Da, orașul merită un mare BRAVO. Centrul arată foarte bine, clădirile sunt superbe, iar cafea bună găsești la tot pasul.

#tought

Într-o zi vizitezi cam tot orașul!

Brașov - Septembrie

Pe 1 septembrie am ajuns și în Brașov. Aș putea să spun că acest lucru s-a suprapus cu ziua de naștere a soțului meu, dar recunosc că am mers la Cerbul de Aur să o văd și să o ascult pe Nicole Scherzinger. Cine nu o știe, cred că nu face parte din generația celor care cântam și dansam pe melodiile fetelor de la Pussycat Dolls. Nu pot să spun că știam la ce să mă aștept de la acest festival, dar pe cuvânt de călător, că a fost o experiență foarte tare.

Nu doar ca mi-am dat în petec pe melodiile lui Nicole de m-au văzut toate rudele la televizor, dar festivalul mi-a dat un vibe bun.

#tought

Nu cred ca Brașovul are nevoie de vreo prezentare.

Malmo și Copenhaga

De 1 Decembrie am reușit să ajungem în Malmo, Suedia. Dacă ar știi cineva cât de curioasă eram să merg într-un asemenea oraș nordic, de pe vremea când mă uitam la Eurovision și căștigau doar ei. În orice caz, dacă vrei într-un weekend să vezi două țări, poți alege varianta ieftină și rapida să zbori 2 ore până în Malmo și sa te plimbi cu trenul până în Danemarca. Ne-am îmbrăcat de parcă mergeam la Polul Nord, dar vremea a fost mult mai blândă decât în România. Într-adevăr, ploaia și vremea mohorâtă a fost la ea acasă, dar pot spune că nu mori de frig.

Întrebarea: E scump? Da, este! Raportat la viața noastra, clar este, raportat la a lor, nu. În orice caz, merităăă! Pot spune că a fost prima dată când am venit plângând în țară. Te izbește la propriu un alt feeling, o altă cultură, CIVILIZAȚIE, un loc care este cu 100 de ani înaintea noastră, la propriu.

Chifteluțele de la Ikea din Suedia au același gust ca cele din Băneasa! 😊

Articolul ar fi fost mult mai lung dacă aș fi detaliat și prețuri și itinerariu, dar cu siguranță voi ține cont pentru articolele din 2019. Se anunță un an plin de călătorii pentru mine, sper că și pentru voi.

Dacă vrei să aflii detalii despre un anumit loc, nu ezita să-mi scrii.

#tought

Vacanțele sunt cele mai bune investiții.